Lege după bunul plac: CCR aruncă la coş sesizarea USR privind bugetul de stat pe 2022

0
61

Curtea Constituţională condusă de Valer Dorneanu a respins, marţi, sesizarea depusă de cei de la USR privind legea bugetului de stat pe anul 2022.

Iniţial, CCR stabilise că pe data de 29 decembrie se va pronunţa în acest caz, dar se pare că lucrurile s-au mişcat mai repede.

În urma deliberărilor, Curtea Constituţională, cu unanimitate de voturi:

– A respins, ca inadmisibilă, obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art.6 alin.(2) din Legea bugetului de stat pe anul 2022.

– A respins, ca neîntemeiată, obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că dispoziţiile art.54 din Legea bugetului de stat pe anul 2022 sunt constituţionale în raport cu critica de neconstituţionalitate extrinsecă formulată numai în măsura în care aplicarea lor se realizează după o eventuală modificare sau completare a Legii nr.334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale.

– A respins, ca neîntemeiată, obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că dispoziţiile art.56 din Legea bugetului de stat pe anul 2022 sunt constituţionale în raport cu criticile formulate.

USR a atacat legea bugetului

Reamintim că Uniunea Salvaţi România a anunţat, vineri, că a depus la Curtea Constituţională sesizarea privind legea bugetului pentru 2022.

„Acest buget încalcă un principiu important din Constituţie: egalitatea în faţa legii. Comunităţi întregi din România nu au primit niciun leu de la buget şi sunt pedepsite de domnii Ciolacu şi Cîţu pentru că nu au votat PSD sau PNL. Nu vom accepta asta!”, a transmis partidul condus de Dacian Cioloş.

În sesizare a fost invocată încălcarea prevederilor constituţionale privind:

1) Egalitatea în faţa legii, prin nealocarea de resurse financiare proporţionale cu necesităţile în Sectorul 1, fără aplicarea mecanismelor şi algoritmului de alocare prevăzute în Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale.

2) Dreptul la învăţătură, prin nealocarea banilor necesari pentru transportul local şi judeţean al elevilor la şcoală, contrar Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.

3) Principiul legalităţii, prin adoptarea unui amendament lipsit de orice motivare şi de care profită exclusiv partidului din care fac parte iniţiatorii (PPU-SL).

4) Principiul bicameralismului, prin adoptarea în şedinţă reunită a unui amendament care eludează Legea nr. 334/2006 privind finanţarea partidelor politice, lege organică ce nu poate fi modificată şi completată decât separat, mai întâi de către Senat (cameră de reflecţie) şi apoi de către Camera Deputaţilor (cameră decizională).

5) Principiul calităţii legii, prin caracterul neclar, imprecis şi interpretabil a numeroase prevederi.

Sursa știre : epochtimes-romania.com 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here