Era de așteptat: USL 2.0 a dat-o jos pe Anca Dragu pentru a-l impune pe Florin Cîțu la șefia Senatului

0
25

Preşedinta Senatului, Anca Dragu, a fost revocată, marţi, din funcţia sa cu voturile PNL, PSD şi UDMR. Locul rămas vacant ar urma să fie ocupat de premierul interimar Florin Cîţu. Dragu a anunţat că acest demers va fi obiectul unei sesizări la Curtea Constituţională.

La votul pentru demiterea Ancăi Dragu au fost prezenţi 115 senatori, dintre care 82 au votat pentru, 24 împotrivă şi 9 s-au abţinut.

Înaintea demiterii, Dragu a declarat că funcţiile de preşedinte al Senatului şi al Camerei Deputaţilor se aleg pe durata mandatului Camerelor, respectiv, în cazul de faţă, pe perioada 2020-2024.

De asemenea, Dragu a precizat că ceea ce se întâmplă astăzi este un abuz de putere şi o tentativă de a acapara complet şi total orice instituţie a statului român.

În continuare, redăm discursul susţinut de Anca Dragu la tribuna Senatului, înainte demiterii:

Constituţia României prevede stabilitatea funcţiei de preşedinte al Senatului şi al Camerei Deputaţilor tocmai pentru a evita un abuz de putere. Vă reamintesc că art. 64, alineat 2 din Constituţia României prevede clar că preşedintele Camerei Deputaţilor şi preşedintele Senatului se aleg pe durata mandatului Camerelor, respectiv, în cazul de faţă, perioada 2020-2024.

Tot în acest sens Curtea Constituţională statuează într-una din deciziile sale că orice reglementare care ar face posibilă revocarea preşedintelui Senatului ori de câte ori s-ar realiza majoritatea de voturi suficientă adoptării unei asemenea măsuri ar fi de natură să creeze o instabilitate instituţională perpetuă.

Tocmai de aceea, în practica democratică a României au fost mai multe cazurile în care opoziţia a menţinut preşedinţia Senatului. Spre exemplu, 2004-2008, 2009-2011 şi chiar în anul 2020 noua majoritate guvernamentală nu a atentat la această funcţie.

Aşadar, Constituţia, decizii ale CCR şi chiar practica democratică arată în mod clar că acest demers de înlăturare a preşedintelui Senatului din funcţie este nejustificat.

Ceea ce se întâmplă astăzi este un abuz de putere şi o tentativă de a acapara complet şi total orice instituţie a statului român. Asistăm la un fenomen numit tirania majorităţii. Una dintre slăbiciunile democraţiei care, în statele cu experienţă democratică mai consistentă, este mult mai puţin întâlnit.

Preşedintele Senatului are un rol special în arhitectura instituţională, fiind al doilea om în stat. Preşedintele Senatului nu are puterea de a forma sau de a da jos guverne, şi nici de a transforma de unul singur simple propuneri în legi. Are însă un rol important în a semnala derapajele activităţii din Parlament şi în a garanta dezbaterile democratice în plen. Şi, cel mai important, poate sesiza CCR asupra legilor sau hotărârilor cu privire la care există suspiciuni de neconstituţionalitate.

Orice democraţie are nevoie de un echilibru al puterilor, iar obiectivul USR este să asigure, firesc pentru partid de opoziţie, că actuala coaliţie PSD-PNL-UDMR nu va comite abuzuri, iar opoziţia va avea pârghiile necesare să limiteze şi să cenzureze aceste potenţiale abuzuri.

În concluzie, vă anunţ că revocare apreşedintelui Senatului va constitui subiectul unei sesizări la CCR.

Sursa : epochtimes-romania.com 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here