Suedia atrage din nou atenția! Implantul unor micro-cipuri poate fi o soluție in aceste vremuri?

0
512

De parca nu ar fi fost destulă isterie pe acest subiect, Suedia pune gaz pe foc cu încă o propunere și culmea, mii de suedezi au pledat in favoarea implementării! Pe mână, pe sub piele, aceste cipuri despre care scriem acum, pot fi utilizate zilnic, pentru diferite operațiuni la care in mod normal aveam nevoie de o cartela sau un telefon.

Microcipul are mărimea unui bob de orez si poate fi implantat cu o seringă iar cei aflați in spatele acestui proiect fac demersuri pentru a ajunge în cât mai multe tari posibile. In Italia de exemplu, sunt deja semnale cum că microcipul ar avea căutare. Eric Larsen, care conduce filiala firmei suedeze Biohax in Italia, a declarat ca deja așteaptă aprobarea pentru italia de la centrele medicale si ministerului italian al sănătății. Potrivit estimărilor, cipul va fi implantat in aproximativ 2500 de persoane in primele 6-8 luni, in Milano si Roma.

Loading...

Curios este totuși că fără aprobările ministerului italian, Biohax Italia a implantat deja astfel de microcipuri mai multor persoane, cu ajutorul unui centru medical.

„Este un pas înainte spre viitor… Este extrem de futurist, dar deja se întâmplă. Această tehnologie s-a născut pentru a ne ajuta, pentru a ne da mici superputeri”, a declarat pentru Euronews Eric Larsen.

Dar COVID-19 i-ar putea îngrijora mai mult pe oameni în ce privește preocupările lor, datorită îngrijorării publicului privind demersurile guvernelor de a introduce aplicații de urmărire a rutei de contagiere în timpul pandemiei, a mai spus Eric Larsen. „Vedem că mulți în Italia nu sunt deloc fericiți să mai adauge un GPS sau altceva care le poate urmări mișcările. Acest lucru ar putea reprezenta un pericol pentru noi”, a spus managerul Biohax Italia și a adăugat: „Noi nu urmărim mișcări, nu avem GPS în microcip, dar cred că multi nu știu asta”.

Arhitectul suedez de soluții IT, Martin Lewin, utilizează cele două microcipuri implantate în propria mână pentru acțiuni precum logarea la computerul personal, programarea alarmei biroului în care lucrează și lansarea profilului său de LinkedIn. Dar punctul de cotitură în această tehnologie va fi acela în care Martin Lewin va utiliza cele două microcipuri ca alternativă la plățile în numerar sau cu cardul. „Nu este altceva decât nevoia de a elimina necesitatea de a avea un portofel, de a elimina brelocurile de chei – de a elimina toate aceste „jetoane” separate care nu fac altceva decât să creeze riscuri, pentru că, dacă le pierzi, îţi pierzi identitatea”, a declarat fostul artist de tatuaje şi implanturi cosmetice (body piercing), Jowan Österlund, care în prezent este fondatorul companiei suedeze Biohax International.

„Dacă îţi pierzi cheile, nu mai intri în propria casă. Dacă le găseşte altcineva, atunci în mod logic poate să îți ia casa, așa cum se face în unele țări”, a mai spus Jowan Österlund. În Suedia, microcipurile pot fi utilizate pe post de bilet de metrou sau tren, dar Martin Lewin speră că foarte repede se vor putea face şi plăţi prin intermediul lor. „Asta sper să devină o funcție de bază. Abia aștept crearea unui ecosistem unde cipul este capabil să livreze toate tipurile de acces, unde identitatea ta poate fi purtată cu tine într-un mod atât de simplu”, a declarat pentru Euronews Martin Lewin. Dar se pare că tehnologia nu a luat avântul la care se aștepta IT-istul suedez. „Durează mai mult decât am sperat. Am deja de trei ani de zile cipul implantat și se pare că mai trebuie să treacă un an înainte ca cipul să funcționeze și în zona plaților”, subliniază Martin Lewin.

Între timp, în Italia, după cum spune Eric Larsen, Biohax negociază cu Vodafone şi Paypal pentru a face posibile plățile prin microcipuri. O companie din Marea Britanie, BioTeq, face, de asemenea, demersuri pentru a facilita plățile prin microcip. Steven Northam, director al companiei BioTeq, a declarat că „acesta este momentul pentru o adoptare în masă a microcipurilor”, argumentând că firma sa primește zilnic întrebări legate de plățile prin microcip.

Din nou, se pare că tehnologia nu s-a mișcat atât de repede cum se așteptau unii. Operatorul feroviar SJ din Suedia a declarat că va stopa experimentul cu utilizarea sistemelor de scanare a microcipurilor implantate în mâinile călătorilor și renunțarea la tradiționalele bilete, pentru că în ultimii doi ani s-a înregistrat „o foarte mică creștere”, numărul total al călătorilor cu microcipuri implantate fiind în prezent de doar 3.000. Un purtător de cuvânt al SJ a precizat că operatorul feroviar nu va renunța la noua tehnologie, dar „se va îndrepta deocamdată în altă direcție”.

Microcipurile utilizează comunicațiile în câmp apropiat NFC (Near Field Communications) şi identificarea prin frecvența radio (RFID) pentru a comunica cu un sistem. NFC şi RFID sunt unde radio care asigură comunicaţii pe distanţe scurte. „Este, practic, aceeaşi tehnologie pe care o avem pe telefon sau pe cardul de credit”, explică Rob van Eijk, director general pentru Europa al ONG-ului Future of Privacy Forum (Forumul pentru Viitorul Confidenţialităţii). Microcipurile prezintă aceleași elemente de protecție a datelor personale, inclusiv posibilitatea ca cineva să poată primi semnalul. „Este similar cu ascultarea la un microfon direcţional şi poţi selecta şi semnalul RFID”, explică Rob van Eijk, care în trecut a lucrat pentru Autoritatea Olandeză de Protecție a Datelor.

În teorie, microcipul „poate fi utilizat într-un mod care te face să ieși în evidență într-o mulțime, ca individ în mijlocul unui grup… dacă tu porți biocip și toți ceilalţi nu poartă”, a adăugat Rob van Eijk. În versiunile lor viitoare, microcipurile ar putea, de asemenea, să fie legate de aspecte mai complexe care țin de date personale, cum ar fi să vă supravegheze starea de sănătate şi alte informații personale”, a subliniat Eijk.

„Singura informație pe care o aveți despre microcipurile implantate este cultura pop de la Hollywood şi, când e vorba de cultura pop hollywoodiană, fie Arnold Schwarzenegger scoate un GPS gigant din nas, fie poloniu de-al KGB-ului, fie alt dispozitiv de urmărire. Din acest motiv sunt oamenii speriați”, consideră Jowan Österlund, care insistă că mulți clienții săi și-au implantat microcipuri doar pentru a-şi accesa contul de LinkedIn şi a-şi distribui mai repede profilul. În plus, ei sunt surprinși de prețul extrem de scăzut al microcipului, aproximativ 150 de euro.

Apasă butonul de mai jos și in intră în comunitatea noastră!
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here